دنیای پزشکی

فروشگاه اینترنتی راستین هسته سلامت وارد کننده و توزیع کننده انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

دنیای پزشکی

فروشگاه اینترنتی راستین هسته سلامت وارد کننده و توزیع کننده انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

این شرکت با ورود در حوزه واردات کالا بر آن است که با تامین مرغوب ترین کالا بنا بر نیاز جامعه پزشکی و دندانپزشکی در ارائه بهترین خدمات در حوزه سلامت و خدمت به کشور گامی موثر بر دارد.

  • ۰
  • ۰

K فایل مانی

K فایل مانی

مشخصات و اطلاعات K فایل مانی:

 K فایل مانی یکی از تجهیزات اندودانتیکس ظریف و در عین حال بسیار کاربردی در فرایند عصب کشی است. دردهای دندان یکی از آزار دهنده ترین و عصبی کننده ترین دردهایی است، که ممکن است برای هر فردی به وجود آید. معمولا این دردها می توانند به قدری آزار دهنده باشند که، فعالیت های روزانه شما را به طور کامل مختل نمایند. به همین دلیل است که حفظ بهداشت و سلامت دندان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در صورتی که درد به دلیل پوسیدگی ریشه دندان باشد. برای برطرف نمودن درد دندان نیاز به عصب کشی دندان است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با K فایل مانی و کاربرد آن در دندان پزشکی، به طور کامل آشنا کنیم.

 

اندودانتیکس چیست؟

در برخی مواقع ممکن است روی دندان ها پوسیدگی های سطحی ایجاد شود، که معمولا هیچ گونه دردی ندارند. برخی از افراد به دلایل مختلف درمان این دندان ها را به تاخیر می اندازند. در این صورت پوسیدگی دندان به مرور گسترش پیدا کرده و در نهایت منجر به ورود باکتری ها درون کانال دندان و رسیدن پوسیدگی به ریشه دندان می شود.

این پوسیدگی با دردهای شدید و آزار دهنده دندان همراه خواهند بود. که برای برطرف نمودن درد باید درمان ریشه دندان انجام شود. عصب کشی یا همان درمان ریشه به این صورت است که، در ابتدا دندان پزشک پوسیدگی های ایجاد شده روی دندان را به طور کامل برطرف می نماید. سپس پالپ انتهای کانال ریشه را سوراخ می نماید تا، درد و فشار ریشه دندان از بین برود.

سپس باید کانال دندان به طور کامل تمیز شود، و یک مقدار چهار جهت کانال بزرگ تر شود. که معمولا برای این کار از فایل دستی استفاده می نماید. پس از آن تمامی کانال دندان را شستشو داده تا، باکتری های موجود نیز از بین بروند. سپس با استفاده از گوتا پرکا ریشه دندان را پر نموده تا از نفوذ مجدد باکتری ها به کانال دندان جلوگیری شود.

در ادامه نیز با استفاده از مواد اندو روی کانال ریشه را می پوشاند. عصب کشی دندان ها تاثیر بسیار زیادی در حفظ و افزایش طول عمر دندان ها دارد.

K فایل مانی

 

K فایل مانی چیست و چه کاربردی در دندان پزشکی دارد؟

همانطور که گفته شد برای تمیز کردن و بیرون آوردن عفونت و التهابات از کانال ریشه دندان از فایل های دستی استفاده می شود. این فایل ها از اندازه های مختلفی برخوردار می باشند، که با توجه به طول کانال هر دندان مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا طول این فایل ها باید به قدری باشد که به انتهای کانال ریشه و روی عصب برسد. K فایل مانی نوعی از فایل های دستی است که توسط شرکت مانی Mani در کشور ژاپن تولید شده است. فرایند استفاده از K فایل مانی به گونه ای است که ابتدا با استفاده از این فایل های دستی کانال دندان آماده شده و در ادامه روتاری مورد استفاده قرار می گیرد.

K فایل مانی یکی از معتبرترین و پرکاربردترین فایل های دستی مورد استفاده در دندان پزشکی است. که از انعطاف پذیری بسیار ایده آلی برخوردار است، به همین دلیل می توان به راحتی انتهای کانال ریشه دندان را با استفاده از آن آماده نمود. K فایل مانی مفتول های پیچ خورده از جنس کروم، نیکل و یا استیل ضد زنگ می باشند. به همین دلیل است که با وجود ظرافت بسیار زیادی که دارند از مقاومت بالایی در برابر شکستگی برخوردار می باشند. به همین دلیل است که استفاده نمودن از این فایل های دستی بسیار مورد استقبال دندان پزشکان حرفه ای قرار گرفته است.

روند استفاده از فایل های دستی به گونه ای است که برای بزرگ نمودن قسمت اپیکال از این فایل ها استفاده می شود. این فایل ها درون کانال دندان قرار می گیرند و سپس با توجه به انحنای کانال خم می شوند و دیواره های کانال را می سایند، که همین موضوع منجر به بزرگ شدن کانال دندان به منظور قرارگیری روتاری درون کانال دندان می شود. البته در صورتی که انحنای کانال دندان زیاد باشد، از K فایل مانی می توان به منظور پر نمودن کانال دندان نیز استفاده کرد.

 

ویژگی های K فایل مانی:

  • K فایل مانی از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل می توان در کانال هایی که انحنای زیادی دارند، به راحتی از آن ها برای بزرگ کردن کانال استفاده نمود.
  • بدنه فایل های مانی پیچ خورده و گره ای شکل می باشند.
  • این فایل ها نسبت به فایل H از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار اند.
  • این فایل ها را می توان با سطح مقطع مربعی و مثلثی مورد استفاده قرار داد.
  • جنس نیکل، کروم و یا استیل ضد زنگ این فایل ها از خوردگی کانال پس از چرخش مکرر فایل جلوگیری می نماید.
  • مشخصات ابعاد K فایل مانی: آسورت 15/40، تقارب 02/0
  • سایز بندی K فایل مانی به طول 25 میلی متر، شامل سایزهای10،8، 15، 20، 25، 30، 35 و 40 ، 45، 50، 55، 60، 70، 80 و آسورت 40-15و45-80می باشد.
  • این نوع از فایل های دستی در بسته بندی 6 عددی، که از هر سایز یک عدد درون آن قرار دارد، توزیع می شود.
  • دندان پزشک از این فایل به صورت دستی استفاده می نماید و با استفاده از چرخش آن منجر به بزرگ تر شدن کانال ریشه دندان می شود.
  • همچنین متریال های مورد استفاده در ساخت K فایل مانی (نیکل، کروم و استیل ضد زنگ)، از مقاومت بسیار بالایی در برابر شکستگی برخوردار می باشند. به همین دلیل به راحتی می توان با استفاده از آن ها انحنای کانال را بزرگ تر نمود.
  • با توجه به مقاومت بالای K فایل مانی نسبت به فایل دستی H مانی، این فایل از پرمصرف ترین فایل های دستی در روند عصب کشی است.
  • در صورتی که کانال دندان از انحنای بسیار زیادی برخوردار باشد، از این فایل دستی می توان به منظور پر کردن کانال ریشه نیز استفاده نمود.

 این فایل دستی توسط شرکت MANI در کشور ژاپن تولید شده است.

 

منبع : 

خرید K فایل مانی

  • ۰۱/۱۰/۱۴
  • محمد افخمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی