دنیای پزشکی

فروشگاه اینترنتی راستین هسته سلامت وارد کننده و توزیع کننده انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

دنیای پزشکی

فروشگاه اینترنتی راستین هسته سلامت وارد کننده و توزیع کننده انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

این شرکت با ورود در حوزه واردات کالا بر آن است که با تامین مرغوب ترین کالا بنا بر نیاز جامعه پزشکی و دندانپزشکی در ارائه بهترین خدمات در حوزه سلامت و خدمت به کشور گامی موثر بر دارد.

  • ۰
  • ۰

نکات مهم در نصب رک

 

برای نصب تجهیزات شبکه بر روی رک نکاتی را باید رعایت کنید:

1. محل قرار گیری رک سرور

می‌توان خیلی راحت گفت که رک سرور، مهم‌ترین دارای هر کسب و کار و سازمانی است که از هر نظر باید ایمن باشد. با توجه به این موضوع باید اتاقی را برای قرار گیری رک سرور انتخاب کنید که عوامل خطرزا مثل سیستم برق، موتور خانه و آبدار خانه در کنار آن قرار نداشته باشد. به بیان دیگر، رک سرور باید در اتاقی باشد که از تمام عوامل طبیعی و غیرطبیعی خطر آفرین برای رک، محافظت شود.

2. کاهش دسترسی به اتاق سرور

نکته مهم بعدی در نصب رک سرور این است که دسترسی سرور فقط باید برای افراد محدودی مجاز باشد و از ورود افراد مختلف به اتاق نگهداری رک سرور خودداری شود. این نکته در زمان نصب رک، می‌تواند کمک کند تا امنیت سرور افزایش پیدا کند.

3. استفاده از سیستم‌های خنک کننده

قطعاتی که داخل رک سرور قرار دارند، باید به طور مداوم خنگ نگه داشته شوند تا به سیستم‌های موجود در رک به دلیل پردازش‌های متوالی آسیب وارد نشود؛ از این رو استراتژی خنک کردن رک سرور بسیار مهم است. البته بد نیست بدانید که خود رک‌ها نیز سیستم‌های خنک دارند، ولی این سیستم‌ها توانایی خنک کردن تمام قطعات را ندارند. با تمام تفاسیر گفته شده، برای خنک نگه داشتن سرور باید اقدامات زیر را انجام داد.

  • قرار دادن رک سرور دور از وسایل گرمایشی
  • آرایش درست کابل‌ها برای عبور جریان هوا
  • قرار ندادن رک در کنار دیوار که مانع عبور جریان هوا می‌شود
  • اطمینان از تابش نور خورشید به رک سرور
  • استفاده از تجهیزات سرمایشی مناسب
  • انتخاب رک متناسب با نوع قطعات

4. انتخاب بهترین گزینه برای آرایش رک سرور

یکی از مراحل مهم در نصب رک سرور، قرار گیری قطعات مختلف در سرور است. قبل از نصب سرور باید با توجه به ساختار رک، قطعات متناسب را انتخاب و به شکلی قرار دهید که در زمان جا به جایی قطعات کمترین مشکل را داشته باشید. توصیه می‌کنم از رک‌هایی با سینی متحرک استفاده کنید که در زمان جابه‌جایی قطعات، به مشکل نخورید.

5. کابل کشی رک سرور

با توجه به این که تعداد کابل‌های موجود در رک سرور بسیار زیاد است، شما باید قبل از نصب قطعات و کابل کشی به فکر کنترل کابل‌ها باشید تا مدیریت رک بسیار ساده‌تر شود؛ از این رو باید به سراغ پچ‌های 24 پورتی رفت که می‌توان سوئیچ‌های بزرگ‌تری را داخل آن قرار داد و کابل کشی رک را ساماندهی کرد.

6. استفاده از کمربند و برچسب برای کابل‌ها

نکته مهم دیگر در نصب رک سرور، برچسب گذاری کابل‌ها می‌باشد که می‌تواند شرایط مدیریت رک را خیلی ساده‌تر کند. شما با استفاده از کمربندها و برچسب‌هایی که کابل‌های مختلف را مشخص و از هم متمایز می‌سازند، می‌توانید در زمان بروز مشکلات، خیلی ساده‌تر سیستم رک را مدیریت کنید.

7. استفاده از واحد توزیع برق (PDU) مناسب

سیستم توزیع برقی (Power Distribution Unit)، جزو قطعات مهم در رک سرور است که توصیه می‌کنیم؛ متناسب‌ترین سیستم توزیع برق با توجه به ساختار رک را تهیه کنید. دقت داشته باشید که واحد توزیع برق وظیفه انتقال نیرو متناسب به رک را دارد که در صورت استفاده از سیستم توزیع برق نامناسب به مشکل خواهید خورد.

8. نصب سیستم اطفاء حریق

یکی از نکات مهم برای نصب رک سرور، نصب سیستم اطفاء حریق در اتاق سرور است که در موارد ضروری باعث کاهش خسارت‌ها می‌شود. با توجه به این که افزایش دما به هر دلیلی ممکن است باعث آتش گرفتن رک سرور شود، بهتر است که قبل از نصب رک سرور، اتاق سرور را به سیستم اطفا حریق تجهیز کنید.

9. کنترل دمای رک سرور

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌تواند در نصب ایمن رک سرور به شما کمک کند، نصب سیستم کنترل دمای رک شبکه است که در صورت افزایش دمای رک از حد مجاز به شما هشدار می‌دهد. سیستم کنترل دمای رک سرور، می‌تواند به میزان زیادی خطرات احتمالی سرور را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

رک شبکه نخرید

  • ۰۲/۰۶/۱۳
  • محمد افخمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی