دنیای پزشکی

فروشگاه اینترنتی راستین هسته سلامت وارد کننده و توزیع کننده انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

دنیای پزشکی

فروشگاه اینترنتی راستین هسته سلامت وارد کننده و توزیع کننده انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

این شرکت با ورود در حوزه واردات کالا بر آن است که با تامین مرغوب ترین کالا بنا بر نیاز جامعه پزشکی و دندانپزشکی در ارائه بهترین خدمات در حوزه سلامت و خدمت به کشور گامی موثر بر دارد.

  • ۰
  • ۰

الژینات دندانپزشکی چیست

الژینات (Alginate) یک ماده‌ی خاص است که در دندانپزشکی به طور گسترده استفاده می‌شود. این ماده از جلبک دریایی به دست می‌آید و به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در بسیاری از روش‌ها و فرآیندهای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای الژینات در دندانپزشکی عبارتند از:

  • ساخت تصاویر ازدحام: الژینات به عنوان ماده‌ای ارتجاعی استفاده می‌شود تا تصاویری از دندان‌ها و بافت‌های اطراف آن‌ها را بسازد. این تصاویر برای تشخیص و بررسی هایی مانند تهیه مدل‌های دندانی، ساخت پروتزها و پل‌های دندانی، و تهیه اسناد پزشکی استفاده می‌شوند.
  • ایجاد مراحل اولیه در ساخت پروتزهای موقت: الژینات به عنوان یک ماده‌ی مناسب جهت تهیه مراحل اولیه پروتزهای موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروتزها به شکل دندان‌ها ساخته می‌شوند و به مدت محدودی تا پروسه ساخت پروتز دائمی استفاده می‌شوند.
  • تهیه تسکین‌دهنده‌های دندانی: الژینات به عنوان ماده‌ای طبیعی و ضد التهابی استفاده می‌شود. در برخی روش‌های دندانپزشکی مانند تمیز کردن و پاکسازی دندان‌ها، الژینات به عنوان تسکین‌دهنده‌ای برای حفاظت از لثه‌ها و بافت‌های دهانی استفاده می‌شود.
  • تهیه مدل‌های آبسه: الژینات به عنوان یک ماده سازگار با بافت‌های دهانی استفاده می‌شود تا مدل‌های آبسه ساخته شود. این مدل‌ها معمولاً برای بررسی و تشخیص آسیب‌ها و عفونت‌های دهانی استفاده می‌شوند.

مهم است بدانید که استفاده از الژینات در دندانپزشکی به دقت و توسط حرفه‌ای انجام شود. دندانپزشکان متخصص و متعهد تجهیزات و فرآیندهای به‌روز را برای استفاده از الژینات در مراحل مختلف درمانی دندانپزشکی استفاده می‌کنند.

منبع: 

الژینات دندانپزشکی و کاربرد آن

  • ۰۲/۰۷/۲۰
  • محمد افخمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی